Fitness & Powertraining

Wat is cardio training

  • Het is een manier om calorieën te verbranden en je te helpen om gewicht te verliezen of je gewicht onder controle te houden
  • Het maakt je hart sterker zodat het niet zo hard hoeft te werken om bloed te pompen
  • Het helpt je longinhoud te vergroten
  • Het helpt het risico op een hartaanval, te hoog cholesterol, hoge bloeddruk en diabetes te verkleinen
  • Het zorgt ervoor dat je je goed voelt
  • Het helpt je beter te slapen
  • Het helpt om stress te verminderen

cardio traing zaal in fitamorfosa

Nieuw?

Geen enkel probleem, wij begeleiden u om datgene te vinden wat u leuk vindt.

U heeft de mogelijkheid tussen fietsen, elliptische trainers, loopbanden, roeimachines, Stairmasters en Wave.

Bij aanvang wordt een testschema afgenomen waarin uw basisconditie wordt getest en aan de hand daarvan wordt uw trainingsschema opgemaakt. Dit als referentie en evaluatie.

cardio fitamorfosa cardio fitamorfosa cardio fitamorfosa

Hoe vaak moet je trainen?

De frequentie van je trainingen zullen afhangen van je fitnessniveau en je agenda. Beginners kunnen het beste beginnen met drie dagen om-en-om cardio (dus steeds een dag rust er tussen) en van daaruit naar meer trainingen toe te werken.

De algemene richtlijnen zijn: Om je fitnessniveau op peil te houden: 2 tot 4 dagen per week, minstens 20 minuten. Om gewicht te verliezen: 4 of meer dagen per week, minstens 30 minuten. Om te trainen voor een triathlon: dat wil je niet weten...

Maar wat als je deze regels niet kunt volgen? Train dan zoveel dagen als je wel kunt. Wanneer je maar twee dagen hebt om te sporten (en je moet echt heel erg je best doen om mij te overtuigen dat je geen extra dag kunt vinden om te trainen) dan is dat wat je moet doen. Het is altijd beter dan niets doen.

Bij een eerste kennismaking en ook bij de volgende bezoekjes wordt u steeds optimaal begeleid, de werking van de toestellen wordt u uitgelegd en een schema wordt indien gewenst voor u opgemaakt.

Nog vragen ? geen enkel probleem, u kan steeds bij mij terecht.